A D1 autópálya Lietavská Lúčka (Litvailló) – Višňové(Felsővisnyó) – Dubná Skala (Kőbánya) szakasza a Lietavská Lúčka (Litvailló) kereszteződésénél kezdődik, ahol a szakasz útvonala közvetlenül csatlakozik a D1-es autópálya előző, Hričovské Podhradie (Ricsóváralja) – Lietavská Lúčka (Litvailló) szakaszához. A kereszteződés a tervezett kihajtó segítségével lehetővé teszi a D1-es autópálya összekapcsolását Zsolna (Žilina) városával és az I/64-es úttal. A kereszteződés után az autópálya útvonala kelet felé halad, keresztezi Porúbka (Túrirtovány), Rosina (Harmatos), Višňové (Felsővisnyó) települések katasztereit majd egybeolvad a Višňové (Felsővisnyó) alagúttal. Az alagút a Hoblík-domb alatt halad el, több mint 7 km után a Dubná Skala kereszteződésnél ér véget, majd csatlakozik a D1 autópálya folytatásához. A nyugati portál felől 0,50% -os lejtéssel, 573 m hosszan, továbbá lefelé pedig 2,27% -os lejtéssel, 2 545m hosszan fúrták át. A keleti ruttkai (vrútockého) portál felől az alagútfúrást 2,27%-os lejtéssel 4 362 méter hosszan hajtották végre.
A fúrás során több, nem várt geológiai hiba jelent meg, a legsúlyosabb problémát a vízbefolyás jelentette. Mivel az alagút hosszának nagyobb része a keleti portáltól felfelé épült, az alagútból szivárgó víz nagy része is a keleti portál fele torkollik. Az alagút átfúrása és az egyéb építési munkálatok során a nagy mennyiségű víz finomszemcsés üledéket sodort a keleti portálig, majd onnan a közeli név nélküli patakba. Az építési munkák következtében a patak szennyeződött, így döntés született annak revitalizációja érdekében.
A patak revitalizációja érdekében a legkisebb úszó, szívó-kotró hidromechanizációs munkagépünket a DredgePrince LABOREC –et állítottuk munkába. Kis méretének köszönhetően a kotrógép képes volt biztosítani nagy hatékonysággal az üledék eltávolítását. A üledék feldolgozásához a legkisebb DESET PG04 típusú víztelenítő rendszerünket használtuk, amely teljesítményében megfelel a használt szívó-kotró hidromechanizációs munkagépnek. A négy gépkezelő szakemberből álló csapatnak a patakot 2 fázisban 55 nap alatt sikerült kitisztítani.