A Fertő- tó enyhén sós, sekély, vízelfolyás nélküli tó Ausztria és Magyarország határán. A Fertő tó a Balaton mellett, az egyetlen sztyeppi tó Európában. A tó az ausztriai Burgenland tartomány és Nyugat – Magyarország területén fekszik. A tó osztrák oldalon elterülő részét jelenleg Ausztria legnagyobb tavaként tartják számon.
Rendkívül sekély mélység és enyhe, szeles éghajlat jellemzi. A tavat szinte teljes egészében nádöv öleli körül, amely egyedülálló környezetet teremt a helyi élővilág számára. A túlnyomórészt északnyugati szélnek köszönhetően, a keleti part mentén kevesebb nád nő mint a nyugati részeken. Donnerskirchenél az öv szélessége eléri a 8 km-t. Podersdorf am See az egyedüli település, amely 2 km hosszan nád mentes területtel rendelkezik. Az említett Podersdorf am See településen a városi kikötőn kívül megtalálható továbbá a jachtklub magánkikötője is. Mivel a Fertő- tó nagyon sekély, már kis mennyiségű üledék lerakódása is képes problémát okozni a hajókkal történő manőverezés során. Pontosan ez a helyzet fordult elő 2018 nyarán, amikor is az erős északnyugati szél által hozott üledék lerakódása a szokatlanul alacsony vízállással karöltve manővarezési problémákat okozott a hajóknak a jachtklubban, valamint a városi kikötőben egyaránt. Ennek okán az illetékesek mindkét kikötő sürgős megtisztításának szükségessége mellett döntöttek. Ugyanakkor szintén döntöttek a fából készült, cölöpökből álló védőgát létrehozását illetően, amely megakadályozza az üledék gyors beáramlását és felhalmozódását szeles időjárás esetén.
Mivel a kikötőben felgyülemlett hordalék eltávolítása a korlátozott manipulációs tér miatt igencsak nehéznek mondható, a DredgePrince LABOREC kis szívó- kotró hidromechanizációs munkagéppel történő munkavégzés mellett döntöttünk. Azonban annak érdekében, hogy a megbízott munka a meghatározott időkereten belül befejezésre kerüljön, a széles „utcácskákban” történő hordalék eltávolításra egy nagyobb TrexDuke IPEL nevű szívó- kotró hidromechanizációs munkagépet is alkalmaztunk a munkavégzés során. Maga az üledék kivonás mellett, amelynek komplikációját legfőképp a hordalékban felgyülemlő szemét jelenléte okozta, munkánkat egy kivételesen erős tél is nehezítette. Mindkét kikötőben kihúzásra kerültek a régi cölöpök és helyükre újakat töltöttünk. A projekt befejező szakaszában beiktattuk a legutolsó, DredgeKing PERM bágerünk. Gépeink és gépkezelő kollégáink teljesítményének köszönhetően a projekt a kitűzött határidőn belül sikeresen teljesítésre került.